בס"ד 

רוצות להמציא משהו חדש? ליזום? להגיע לרעיונות אחרים, אבל פשוט א ח ר י ם? 

הנה לכן כלל אחד מתוך עשרות של חשיבה יצירתית יישומית. את הכלל הזה הגה גנריך אלטשולר שהיה מהנדס, יזם, ממציא ו... עיתונאי יהודי בברית המועצות. 

למעשה, בכלל הזה השתמשתי במודעה הראשונה של הקמפיין שלי בפוקוס, זו שגרמה לכל כך הרבה נשים לצאת מהכלים ולהגיב בהיסטריה כמעט בכל הדרכים הקיימות. זוכרות שהצעתי לכן חמישים ואחד רעיונות לניחוש המיזם האחד והיחיד שלי? אז כן, נתתי לכן להחליט האם אני מתכוונת לפתוח קורס לאנאלפי, להנהלת חשבונות, לסריגת תכשיטים ו... נכון, גם לתיקון חצוצרות... 

במסגרת החשיבה היצירתית השתמשתי בכלל של גנריך אלטשולר שבעצם ממליץ לבצע: הכפלה. 

מה זה אומר? 

ההגדרה הפשוטה של הכלל הזה במילון המונחים של 'חשיבה יצירתית יישומית' היא: שימוש ברכיבים נוספים מסוג שקיים כבר במערכת. בדרך כלל תכסיס זה מסייע להבין בדרך ההגזמה את מקור הבעיה, ומאפשר לפותר להתמודד באופן ממוקד או קל יותר עם פתרון הבעיה.  

אם הייתי מספרת לכן שאני פותחת קורסים חדשים של חשיבה יצירתית יישומית ICT, הייתן אומרות לעצמכן: וואו, רעיון מרתק מאוד. זו יוזמה מסקרנת ממש. ו... נקסט, לאייטם הבא. 

ברגע שהכפלתי את כמות הרעיונות למיזמים, בשנייה שבה יצאתי עם שורה ארוכה של אפשרויות, בעצם הכנסתי אתכן לעומק של החוויה ובדיוק בגלל זה אף אחת לא נשארה אדישה. 

דוגמא נוספת? 

לאחרונה ראיתי פרסומת יפהפייה של מותג חלוקים ידוע שמיד תפסה לי את העין. במקום לשים חלוק אחד בפרונט, הכפילו את אותו חלוק עשרות פעמים, ובעצם יצרו פה נראות אחרת, מסקרנת. 

הכלל זה, כמובן, לא עוצר בקמפיינים ובפרסומות. 

שיטת 1+1, למשל, היא השיטה הפרימיטיבית והפשוטה ביותר של הכפלה. 

אבל הנה הכפלה יצירתית ומעניינת יותר: סופרמרקט שלא יכול היה לאפשר לעצמו להוריד מחירים, הכניס את עצמו לנישה שבה יש לו מוצרים מאותו סגנון בכמויות כפולות ומכופלות מהמקובל. לסופרמקטים אחרים יש שלושה סוגים של קטשופ? להם יש עשרים. קטשופ עם חתיכות עגבניות גדולות, קטשופ עם פלפל חריף, קטשופ עם נגיעות צ'ילי מתוק וקטשופ ירוק (כן!) אנשים למדו שבסופר הזה יש המוןןןןן מבחר.

כך, בזכות ההכפלה, הם הכניסו את עצמם לנישה חדשה. 

נ.ב. מי שרוצה לעזור למרים להספיק דברים בעבודה, וללאה לקום מהמיטה בבוקר באמצעות רעיונות על פי שיטת ההכפלה, מוזמנת להיכנס לכאן למיזם של פוקוס & רינה יגר ולהכניס את הרעיונות היפים שלה, ואולי גם להיכנס להגרלה על שעת ייעוץ אתי למציאת רעיונות יצירתיים ויזמים שיקדמו אותך בעבודה, בעסק או בחיים!!!

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.